2023. november 03.

Ezeket tartjuk legfontosabbnak a munkahelyünkön

Nem a SZÉP kártyával lehet leginkább motiválni az álláskeresőket

A munkavállalók és a munkáltatók szerint is a bérezés a legfontosabb szempont a munkahelyválasztás során, derült ki az 54. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített felmérésből. Érdekesség, hogy bár a cégvezetők szerint a SZÉP kártya, a lakhatási támogatás és a szakmai továbbképzés a legcsábítóbb juttatás, a dolgozók a magánegészségügyi ellátást helyezték a priorlista élére, csak ezt követte a továbbképzés és harmadik helyen a beutazási támogatás. A kutatás alapján a juttatásokon kívül a munkával összefüggésben is lehet motiválni a munkavállalókat, méghozzá célok kitűzésével, felelősségvállalással és fejlődési lehetőségekkel.

juttatás

Milyen elvárásaik vannak az álláskeresőknek egy munkahellyel kapcsolatban? Mit tartanak a legfontosabbnak a munkahelyválasztás során a munkáltatók, és mit a munkavállalók? Milyen munkahelyi juttatások motiválják az alkalmazottakat? És egyáltalán mit jelent a munkahelyi motiváció a dolgozók számára? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre keresték a választ több száz fő bevonásával az 54. Műegyetemi Állásbörze szervezői.

A megkérdezett munkavállalók többségének a bér a legfontosabb tényező a munkahely kiválasztásakor, ezt követi a munkahely-magánélet egyensúly, valamint a szakmai fejlődési lehetőség. Nagy az egyetértés a témakörben, ugyanis a kitöltők több mint kétharmada ezeket sorolta az első három helyre. Ezzel szemben az adott vállalat mérete és hírneve a legkevésbé fontos az álláskeresők számára. A válaszadók közel negyede kiemelte pluszban a munkahelyi légkört, a csapatot és a munkatársak fontosságát is.

Nagyjából hasonló sorrend alakult ki, amikor ugyanerről kérdezték a munkáltatókat, vagyis a cégvezetők túlnyomó többsége a kutatás alapján tisztában van vele, hogy milyen igényeik vannak a dolgozóknak. A listán csupán egyetlen helyen volt csere a munkavállalói kérdőív eredményeihez képest, a távmunka lehetőségét ugyanis a munkáltatók előrébb sorolták, mint a munkavégzés lokációját. A bérezés kérdése ugyanakkor jóval nagyobb arányban került az első helyre, mint a munkavállalók esetében.

A magánegészségügyi ellátás a legvonzóbb juttatás

A kutatás kitöltőinek közel egyharmada szerint a kitűzött célok tudják motiválni a munkahelyén. A válaszadók közel negyede szerint a megfelelő bér, és a jó munkahelyi környezet az, ami motivációt tud adni, 10 százalékuk szerint pedig a folyamatos kihívások tartják lendületben őket.

A megkérdezett cégvezetők 88 százalékának fontos, hogy a munkavállalói folyamatosan motiváltak legyenek, azt viszont nem sikerült meghatározniuk, hogy pontosan mivel lehetne ezt elérni.

Az 54. Műegyetemi Állásbörze szervezőinek felmérése rámutatott, hogy a munkavállalókat leginkább a magánegészségügyi ellátás motiválja plusz juttatásként, közvetlenül megelőzve a szakmai továbbképzést és a beutazási támogatást. A céges autó, a lakhatási támogatás és a SZÉP kártya lecsúszott a dobogóról, az utolsó helyen pedig az önkéntes pénztári befizetés végzett ezen a listán.

A munkáltatók ehhez képest azt gondolják, hogy SZÉP kártyával, lakhatási támogatással és szakmai továbbképzéssel ás egyéb hasonló juttatásokkal lehet motiválni a dolgozóikat - ők a munkavállalói listán harmadik helyre került beutazási támogatást csak a hetedik legfontosabb tényezőnek tartják. A cégvezetők véleménye szerint a legkevésbé motiváló tényező a munkavállalói részvény.

A munkavállalók szerint egyébként leginkább mindenkinek saját magától függ a motiváltsága, ezt követi a sorban a munkáltató, majd a munkatársak. A kitöltők 71 százaléka szerint visszaszerezhető a motiváció, 25 százalék szerint részben, és csupán 4 százalék szerint nem szerezhető vissza az elveszett motiváció. Amikor a munkáltatókat kérdezték ugyanerről, ők 56 százalékban feleltek úgy, hogy visszaszerezhető a motiváció, 33 százalékuk szerint csak részben és 11 százalékuk szerint nem.

„A Műegyetemi Állásbörze nem egy egyszerű karrierkiállítás, ennél sokkal többre hivatott. Elsődleges kapcsolati forrás a kiállítók és álláskeresők között, támogatást és segédkezet nyújt a rendezvényen, és az év többi napján is. A Keress jól! szlogen, mely branddé alakult, magába foglalja az online és offline iránymutatást, blog, rovat és podcast formájában. Az Állásbörze kutatásai pedig nem csak a mi munkánkat segíti, hiszen céges partnereink képet kaphatnak arról, hogy a potenciális munkavállalói mit vallanak, hogyan éreznek és döntenek, az álláskeresésben résztvevők pedig a munkaadók állásfoglalásáról győződhetnek meg.”

- árulta el Orbán Balázs a Műegyetemi Hallgatói Kft. ügyvezető igazgatója a Műegyetemi Állásbörze főszervezője.

Televíziók: Tarr.hu

Kapcsolódó tartalmaink:

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram